top of page

19 מקומות לשתות בהם יין ולאכול טוב בקופנהגן, דנמרק

כתבה: ארבל בש


ארבל בש
ארבל בש. צילום: שחף בן יהודה

קופנהגן. עיר (רבע) ילדותי.

העיר האהובה עליי. היא קטנה וקומפקטית ביחס לאחיותייה האירופאיות, הבניינים ישנים ויפים עם חלונות גדולים במסגרות עץ. הפארקים ירוקים, נעימים ומטופחים, אבל לא מדי. התחבורה הציבורית בקופנהגן היא מהטובות בעולם, ויש כמויות היסטריות של רוכבי אופניים שמדוושים להם על שבילי אופניים מעולים. מומלץ להסתובב בקופנהגן על אופניים אפילו רק בשביל התחושה המרעננת של ״וואו איך מכבדים אותי ואין בי פחד להידרס״.


הייתי שמחה אם קופנהגן הייתה נשארת חבויה במקצת; זה נעם לי מאוד כשהיא הייתה יחסית ריקה מתיירים כי כולם נהרו ללונדון, פריז וברצלונה. ראיתי אותה מתפתחת במהלך השנים, תופסת תאוצה, מרחיבה את השפעותיה של נומה (Noma, שנחשבת על ידי רבים למסעדה הטובה בעולם), מתמלאת בחן, ובכל פעם שביקרתי התאהבתי יותר ויותר. את כל הקיצים שלי והחנוכה-כריסמס עד תקופת הצבא ביליתי אצל אבא שלי, שנשוי לדנית כשרה, כך שגם חוויתי בית דני שכולל אוכל מסורתי, תאורה חמה ועוטפת, רהיטים יפים ואווירה רגועה. כמו שהדנים אוהבים.


גם כשזה מגיע לברי היין בעיר, מיד מרגישים את ההשפעה העצומה של התרבות הדנית, שמתבטאת בחשיבות של ה-Hygge (הוּגּה)*.

*מילה בדנית המתארת את הרגעים בהם נפגשים עם חברים קרובים או משפחה ומעבירים את הזמן בלאכול, לשתות ולהתפנן. מהימים האלה שאין לאן למהר, אולי גם עושים הליכה בטבע או משחקים משחקי קופסה, והכל בתאורה חמה וחמימות פנימית ונעימה.


תרבות היין בעיר מפותחת מאוד, ואפשר למצוא בה מבחר עצום של יין. חנויות, חנויות עם ספסל בחוץ, חנויות שהן ברי יין וברי יין פרופר. ישנן חנויות וברים שעושים משלוחי יין על אופניים - קוּל.

מה עוד? שותים המון בירה ושנאפס ליד ההרינג.



קופנהגן בשקיעה
צילום: טל טאובר

מאחר וזה פּיס לשזרה חשוב לי לציין שמסעדת נומה המפורסמת מתהדרת בסומלייה ראשית. אני ממליצה בחום לעקוב אחרייה באינסטגרם (Ava Mees). התפריטים שהיא בונה מגוונים מאוד ומעוררים תהיות ומחשבות על מה מקבל מקום במסעדות הטובות בעולם ומה אפשר ללמוד מהן.

מילה מהעורכת (היי, זאת טל): המסעדה שקטפה את תואר המסעדה הטובה בעולם לשנת 2022 לפי דירוג "50 המסעדות הטובות" היא גרניום (Geranium), שתפסה את מקומה של נומה. וכמה משמח, גם בגרניום תמצאו סומלייה ראשית - Jacquelie Doucette.


נוח מאוד להזמין מקומות למסעדות בקופנהגן. כל בתי העסק מקפידים על מפות מעודכנות בגוגל, אתרי אינטרנט עדכניים ונוחים ועדכונים באינסטגרם.

 

להלן המקומות שלי:


Ved Stranden 10


Ved Stranden 10 בר יין בקופנהגן


לטעמי מדובר בבר היין הטוב בעיר. אם תבקשו לראות תפריט מאחד הסומליירים הדנים החתיכים שעובדים שם (הסינרים הצהובים מחמיאים להם מאוד) הם יענו שאין ויצביעו על עצמם. תוכלו לשתות שם קלאסיקות מבורגון וברולו לצד יצרנים כמו קלאוס פרייסינגר, בקבוקי ריוחה מתיישנים או שלל שמפניות מתפצפצות. כל היין מוגש בכוסות יקרות של "זאלטו" וזה כיף מאוד. הבר נמצא בדירה דנית ישנה שמרוהטת כל כך יפה שלא תרצו ללכת.

לצמאות: להמשיך את הערב עם נייט קאפ ב-Ruby’s.


 

Pompette


Pompette בר יין פומפט קופנהגן

באיזור מגניב ביותר נמצא פומפט, אחד מברי היין הנחשבים בעיר.

בר קטן וחמים, עם מקומות ישיבה בחוץ בחודשי הקיץ החמימים. הקירות המקולפים - בקטע טוב - מלאים ביין צעיר מכל רחבי אירופה עם נגיעה אוסטרלית. אווירה קלילה נונשלנטית.

לידו תמצאו את Poulette, תעשו לעצמכן טובה ותאכלו שם סנדביץ' עוף או טופו מטוגן.



 

Bar’Vin



בין רחובות הקניות העמוסים של מרכז העיר אפשר למצוא את פינת החמד הזו.

לקרוא למקום הזה בר יין יהיה אנדרסטייטמנט, מאחר ותוכלו לאכול פה את אחת מהארוחות הטובות בעיר מחומרי הגלם הטובים שאפשר למצוא בה. מקום מוקפד עם אווירה פריזאית, יינות גבוהים וגם יינות זולים וטובים.

את הנייט קאפ תעשו ב-Balderdash.



 


Rødder & Vin




בעברית: שורשים ויין.

בר וחנות יין בבעלותו וניהולו של סולפין. כשתיכנסו לבר שלו כנראה תגידו לעצמכן שבא לכן חדר יין כזה בבית. הקירות מלאים במדפי עץ דנים קלאסיים שעמוסים ביין כמובן. גם שולחן העץ המרכזי מלא עד שכמעט אין לאנשים שיושבים סביבו מקום להניח את הכוס שלהם.

סולפין חובב יינות גמאיי (Gamay), הוא מארח למופת ועושה משלוחי יין בעצמו לכל רחבי העיר על האופניים המגניבים שלו. לפעמים מאוד עמוס ורועש שם אך בדרך כלל רגוע ופשוט.




"תרבות היין בקופנהגן מפותחת מאוד, ואפשר למצוא בה מבחר עצום של יין. נוח מאוד להזמין מקומות למסעדות בעיר - כל בתי העסק מקפידים על מפות מעודכנות בגוגל, אתרי אינטרנט עדכניים ונוחים ועדכונים באינסטגרם".


 

Lille Blå Vinbar



Lille Blå Vinbar בר יין כחול קופנהגן


בעברית: בר יין קטן וכחול.

ואכן, בר יין קטן ומהמם שקירותיו צבועים כחול קליין, חלונות גדולים לרחוב יפה, ובפנים בעיקר יין אוסטרי.

הבר יושב בצמוד לחנות היין Österreich (אוסטרייה בדנית), ואת שניהם מנהלת מאדי קוסטרוס האוסטרלית, שאוצרת מגוון רחב של יצרנים קטנים ובצירים נדירים.

בבר יש גם נשנושים ושימורים.

קפצו לשם אחרי שראיתן את הפסל של בת הים הקטנה או עשיתן סיבוב במוזיאון העיצוב.



 

Ancestral


בר יין אנססטרל Ancestrale קופנהגן

בר יין ומסעדה אורגנית קטנה עם תפריט מוקפד ומיוחד של ירקות ודגים, אנשי אירוח מופלאים ומדפים לבנים מלאים ביין. על תפריט היין מנצח יוהאן, הבעלים והמנהל המקסים שהוא גם סומלייה מוכשר.

מתאים לדייט נייט רומנטי לאור נרות.

נייט קאפ ב-Lidkoeb.


 


יש הרבה מקומות נוספים לשתות בהם יין, הנה רשימה של עוד כמה מהם, אז תבדקו מה קרוב למלון או למוזיאון של אותו יום:




צילום: טל טאובר

 

בונוס!

כמה מאפיות ובתי קפה שזה יהיה פשע לא ללכת לאחת מהם:




 

bottom of page