top of page

5 מקומות לשתות בהם יין באי כרתים, יוון

ההמלצות של עתליה עין מור

השפית עתליה עין מור (עין כרם) עם המלצות יין בכרתים, יוון

שלום ונעים מאד, אני עתליה עין מור, לפני 36 שנים נולדתי בעין כרם. בגיל 9 ידעתי שבישול זה מה שאעשה בחיים ובגיל 16 התחלתי לעסוק בזה.


בשנת 2010, פתחתי את העסק שלי בבית הולדתי בעין כרם. אני מארחת אורחים מכל העולם לארוחות עילית וסדנאות המבוססות על חומרי הגלם שגדלים על אותה אדמה עליה אני גדלתי.


האינטרפטציה שלי למטבח ישראלי מביאה אותי לבשל בכל רחבי העולם, מה שתמיד היה חלום שלי.

פרט לארוחות ולסדנאות אני מעבירה סיורים קולינריים לאיזורים ששימרו מסורות של אוכל, שתייה ותרבות כמו בחלקים מירושלים וכמו במזרח כרתים, שם אני מתגוררת חצי מהשנה. עבורי יין הוא חלק בלתי נפרד מכל ביס, אני אוהבת ומעריכה יין ומאד גאה בעשייה המקומית בתחום בשני המקומות בהם אני חיה, הרי כרתים והרי ירושלים. הכי כיף לי להתנסות בזני ענבים שלא הכרתי לפני כן וכמובן, לשתות יין בחברה טובה.


כשאתם באים לכרתים, אל תשכחו להסתכל באינסטגרם שלי, יש שם המלצות נוספות, ואם יתחשק לכם, אשמח לקחת אתכם להכיר חברים מקומיים שלי שקצרה היריעה מלהזכיר כאן.


 

מסעדת Thigaterra

הרקליון, הרקליון


Thigaterra בקבוקי יין וכוסות יין עם מנת קרפצ'יו במסעדת

אחרי שנות עבודה רבות במיטב המסעדות באי, מנוס פתח מסעדה נדירה בנוף של כרתים. המקום המעוצב משמש כמעדנייה, מסעדה עם אוכל מקומי שעבר בידי שף, ומרתף יינות עשיר ומפנק עם יינות כרתיים מענבים אנדמים לאי.

אפשר לבוא ולהתפנק על בקבוק יין עם מעט מזאטים או לשבת לארוחה מלאה. כך או כך הידע של מנוס על המבחר והיקבים, והתשוקה שלו להסביר, תעשה את החוויה לבלתי נשכחת. מה גם שלדעתי הוא המקום היחיד באי שמגיש יין בכוסות רידל משובחות.

כשאתם באים, תגידו שעתליה סיפרה לכם על Thigaterra, מנוס הוא חבר, והוא ידאג שתהיו מרוצים.



 

יקב Silva

סיווה, הרקליון


יקב מצוין שמגדל את הכרמים סביבו. גברת דסקלאקי, הבעלים והייננית, עושה עבודה נהדרת שמאד מוערכת בכרתים. ממליצה להזמין מראש מקום לטעימות ולפנות כמה שעות לטובת העיניין (פעם אחרונה שהייתי שם טעמנו 14 סוגי יינות). אני מאד אוהבת את היין Psithiros שעשוי מזן muscat de spina , האנדמי לכרתים. גם הבלנד של סוביניון בלאן עם פליטו נהדר אבל אני ממליצה לכן להכיר את הענבים המקומיים קודם כל. לחובבות הז'אנר, לא לפספס את יין הקינוח הנפלא שלה.


 

מסעדת Avli

רת'ימנו, רת'ימנו


וואו! כאן ממש נדהמנו מהחוויה. ככל שכיף נעים וטוב לטייל ביוון בטברנות המסורתיות ולשתות יין מקומי בכוסות קפה שחור קטנות, כיף גדול גם להגיע למקום עם מבחר יינות אדיר מכל העולם, ועם מלצרים שבקיאים בחומר בצורה מעוררת השתאות. אוולי ממוקמת בעיר העתיקה המיוחדת של רת'ימנו, תחלפו על פני המסעדה והכנסו פנימה אל החצר הפנימית הקסומה. חלום. יש מבחר עצום של יינות בכוסות שהמלצרים המעולים ישמחו לתת לכם טעימה מהם לפני שתבחרו. לאוהבות הרצינה (או אלו שרוצות לנסות), באוולי מחזיקים את מבחר הרצינות הנחשבות לטובות בעולם. האוכל דרך אגב, מצוין גם הוא.


 

יקב Diamantakis

קאטו אסיטס, הרקליון


זכריה דיאמאנטקיס, האיש היינן והאגדה מכין את אחד היינות הטובים בכרתים בעיני. הדיאמנדופטרה הלבן חביב עלי במיוחד, בלנד של אסירטיקו ווידיאנו שעשוי לעילה. כל היינות כאן טובים. החוויה של הביקור ביקב היא אחרת, פשוטה ונעימה, כמעט ביתית. אין מרכז מבקרים מרהיב, ואין מרתף יינות מרשים. יש כרמים עם נוף יפיפה, ויש שולחנות פלסטיק בגינה של היקב. יגישו לכם גבינות מהרועים שבאזור ואת היינות הנפלאים שלהם. במקום הזה, בלי הצגות באמת נותנים ליין לדבר. אם תרצו, תסתכלו בהיילייטס שלי באינסטה, ותמשיכו משם עם היין שתקנו למסעדה המצויינת שנמצאת על ההר מעל. החוויה של להגיע ליקב, בדרך מפותלת בהרים, דרך כרמים ונשים זקנות לבושות שחור, נותנת נקודת מבט נוספת על כרתים שרחוקה מהמלונות והטברנות שעל קו המים. מומלץ מאד.


 

מסעדת Pelagos

קוצונרי, לאסיטי


אנחנו גרים בחלק הכי פחות מתוייר בכרתים. מה שאומר שחווית הקולינריה הנהדרת שלנו מסתכמת באוכל מסורתי של השכנות הנפלאות, ומנות כרתיות בטברנות שעל הים. באמת שאין תלונות. עם זאת, כמה שמחנו להכיר את יאניס ומריו, זוג אחים שבאופן אחר מכל האזור, פתחו מסעדת פיין- דיינינג על החוף ממש לידינו. כי בסופו של דבר, פעם בכמה זמן אין כמו להתפנק בידיו של סומילייה עשיר ידע ותשוקה. מריו המקסים אוהב יין, נושם יין וחי יין. התפריט העשיר מציע יינות מכל רחבי יוון ומריו ישמח לספר לכם על הייננים שמאחוריהם. האוכל המעולה הוא אוכל כרתי עם טוויסט של השף המוכשר. המסעדה היפה ממוקמת ממש על החוף. אני ממליצה להגיע בשעת השקיעה, כשעדיין נהנים מהנוף אבל החוף כבר לא מלא ואינו רועש. ואם אתם מגיעים לכאן, לא לשכוח למסור ד"ש חמה ליאניס ומריו, וגם ליצור קשר, אתם ממש ליד הבית שלי



 

bottom of page