top of page

צעדים ראשונים בעולם היין עם שרון וינדהולץ, מנהלת תחום אירוח ומכירות B2C ביקב קסטל


היי שרון! כיף לארח אותך כאן. ספרי לנו איך התחילה הדרך שלך ביין.

הדרך המקצועית שלי - או יותר נכון, האקדמית - התחילה בעולם תוכן אחר לגמרי: עשיתי שני תארים בסוציולוגיה, ועבדתי כמה שנים טובות בתחום הייעוץ הארגוני. אמנם למדתי הרבה, אבל אף פעם לא ממש מצאתי שם את מקומי. היה לי קשה עם המחשבה שלא אעסוק במשהו שיש לי תשוקה אליו, אך בו זמנית, לא הצלחתי לדמיין באיזה תחום כן אמצא לי עניין. לא לגמרי ברור מה עבר לי בראש אז, ובטח לא אופייני לי, אבל החלטתי לעזוב את העבודה בלי למצוא אחרת שתחליף אותה.

תוך כדי חיפושים (ובואו נודה על האמת, בעיקר תסכולים), פתאום זה קרה: יעל סנדלר, שהיא גם חברה טובה טובה, תייגה אותי בפרסום של יקב קסטל שחיפש מישהי שתצטרף לצוות. מאותו רגע זה היה לי ברור. איך באמת לא חשבתי על זה לפני? אפילו לא הרשיתי לעצמי לדמיין בכלל שיש עבודות כאלה, בתחום ובעולם תוכן שהם חלק ממני.

הקליק היה מיידי.

קצת יותר משש שנים עברו מאז. אני עדיין כאן. זאת הייתה, רק ההתחלה.


אילו דלתות ההתחלה הזאת פתחה לך?

הכל מתחיל ונגמר באנשים. אצלי זה ממש כך. אני מרגישה שהדלתות שנפתחו לי בתחום הן קודם כל להיכרויות עם מגוון רב של אנשים שהעשירו את עולמי. המפגש היום יומי עם לקוחות, קולגות ואנשי תוכן בתחום, מייצר היכרויות (וחברויות) שמהן אני לומדת ומתפתחת, גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית, בדרך שאין לה תחליף בעיניי. החיבור שנוצר דרך היין הוא אחד מהערכים המוספים הענקיים עבורי בעבודה שלי.


ולאחר דריסת הרגל הראשונית בתחום, איך התפתחה הדרך המקצועית שלך?

תמיד אהבתי יין. מאוד. עבדתי כמלצרית הרבה שנים, וזו הייתה התקופה שממש נחשפתי לעולם המשכר הזה. נהניתי לשמוע על יין בכל הזדמנות שהזדמנה לי.

כשהגעתי לקסטל, התחושה הייתה כאילו נפתחה דלת למאגר ידע אדיר. אוניברסיטה של יין. גיליתי איך המשמעות של למידה משתנה עבורי, כשהתוכן מרגש אותי. יכולתי לחוש ביכולת שלי ללמוד, כשהתשוקה לתחום קיימת.

אפיק ההתפתחות המרכזי היה ביקב. התחלתי כמנהלת הלקוחות הפרטיים, ואילו היום אני מנהלת תחום האירוח ותחום המכירות ושירות B2C - Business to Customer.

אני בקסטל קצת למעלה משש שנים. כשרק התחלתי, היקפי הייצור, על המשתמע מהם, היו הרבה יותר קטנים. היקב היה אז בתהליך צמיחה. אני מרגישה שהנסיבות האלה אפשרו לי לצמוח ולהתפתח מקצועית יחד עם היקב ולצידו, בתהליך הגדילה שלו.

למדתי אז, ואני עדיין לומדת שם המון. בשנים בקסטל נפתחו בפניי הזדמנויות לקחת את הידע המקצועי שרכשתי והכלים שהשתכללו אצלי עם הזמן, ולנצל אותם במסגרת ההתפתחות של היקב. גדלתי ביחד עם המקום.

במקביל נפתחו בפניי עוד אפיקים מקצועיים. מקורסים ב-WSET, יקב שורק ואיש הענבים, ועד נסיעות שאפשרו לי ללמוד עוד ולחוות את העולם דרך היין. כאדם שצמא לידע בתחום הזה, אני שמחה מאוד שיש היום הזדמנויות כאן בארץ ללמוד ברמה שהיא בינלאומית.


הקהילה שלנו מורכבת מנשות מקצוע בתפקידים שונים, שהיום-יום של כל אחת מהן נראה אחרת. ספרי לנו קצת על התפקיד שלך, איך נראה סדר היום של מנהלת תחום אירוח ומכירות B2C ביקב קסטל?

הדבר שאני הכי אוהבת בתפקיד שלי הוא שלכל יום יש פוטנציאל להיראות אחרת. העבודה דינמית מאוד, ולשמחתי אני נוגעת בהרבה תחומי עשייה שונים. בכל יום אני פוגשת אנשים ואורחים אחרים, ואורחות, ושומרת על קשר עם לקוחות היקב. הרי בסופו של דבר, למענם ולמענן אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים.

אני מנהלת את תחום האירוח (מרכז המבקרים ואירועים) ומכירות B2C, ובכלל זה אחראית על אסטרטגיית השיווק והמכירות והשירות לסקטורים האלה. במסגרת היום יום אני מנהלת צוות שנע בין שבעה לעשרה עובדים ועובדות, שאחראים על שמירת קשר עם מועדון החברים של היקב, אירוח ותפעול מרכז המבקרים, מכירות ושירות.

יום אופייני שלי מורכב לרוב מפגישות עבודה עם הצוות, ישיבה אחת או שתיים, תכנון ומעקב של תהליכי עבודה, מענה ללקוחות, ואירוח שהוא נקודת המפגש הבינאישי שנותן לי תחושת חיבור מאוד משמעותית לעולם היין.


האם את רואה שינוי בנוכחות הנשית בתעשייה היום?

אני חושבת שכמו שאנו רואים יותר נשים בעולם התעסוקה בכלל, אז כך גם בתעשיית היין. לא בטוחה שזה משהו שהשתנה דרמטית בזמן הקצר יחסית שאני מכירה את העולם הזה. גברים עדיין תופסים יותר מושבים מחלקם באוכלוסייה, זו תוצאה של ההיסטוריה האנושית.

ובכל זאת, סביבי תמיד היו הרבה נשים פועלות ומובילות בתפקידים מגוונים. אפשר לדבר הרבה על הסללה לסוגי תפקידים שונים ומגדריים ועוד מגוון שיחים תיאורטיים כאלה או אחרים (בכל זאת, בוגרת החוג לסוציולוגיה), אבל זה פחות פרקטי בעיניי. קידום שיח על נשים בתחומים השונים, יצירת פלטפורמות שמאפשרות אותו, קידום מודלים לדוגמה של נשים בעשייה, וכמה שיותר הזדמנויות לפיתוח ולמידה מקצועיים, הם בעיני הבסיס. אלה הדברים שנותנים כוח, תמיכה, ומעודדים את תחושת הביטחון העצמי, שעוד חסר קצת לפעמים לדרוש לעצמנו או ללכת אחרי מה שאנחנו רוצות (לפחות מהמקום האישי שלי).


לסיום, מה הטיפ שלך לנשים שרוצות להיכנס לתחום או לנשים שבתחילת דרכן המקצועית?

מנקודת המבט שלי, לפני הכל, וזה נכון בעיני לכל תחום, הכי חשוב זה לעבוד עם אנשים שמעריכים אותך ואת היכולות שלך, ונותנים להן מקום.



 

bottom of page