top of page

מתנות יין (שהן לא יין) לקראת ראש השנה

כתבה: טל טאובר


"מה אפשר לקנות לחברה שאוהבת יין?" היא שאלה שאנחנו נשאלות בווריאציות שונות פחות או יותר על בסיס יומי. לקראת ראש השנה ריכזנו את התשובות במקום אחד. ממוצרים שתוכלו לעטוף בסרט במתנה, ועד גיפטקארד שאפשר להזמין גם בדקה האחרונה.

 

לפני שנתחיל - א.נשים שאוהבות ואוהבים יין בהחלט אוהבים לקבל, ובכן, יין. זה לא אומר שכדי לקנות להם מתנה נדרשת הבנה ביין, זה אומר שכדאי לפנות לחנות יין שמכירה אתכם ושאתן סומכות עליה. having said that, לפעמים כיף לתת מתנה מקורית יותר, חגיגית יותר, כזאת שמפתיעה את מי שרצינו לשמח כי היא אפילו לא ידעה שיש כזה.


אז קבלו 9 המלצות למתנות-יין שהן לא יין:


פוסטר Pairing Wine and Food


פוסטר התאמת יין ואוכל של עסיס והמאיירת גל מלניק

מה? פוסטר מאויר של חוקי היסוד להתאמת אוכל ויין מאת עסיס והמאיירת גל מלניק. הוא חדש, הוא יפה והוא כולל גם דוגמאות למנות ויינות שיהיו שילוב מוצלח ושכדאי לאמץ.

מה לשתות עם ריזוטו? מה יאפיל על הטעם של ירקות ירוקים? ואיזה סגנון של יין הולך כמעט עם כל דבר? התשובות על הקיר.


מי? עסיס של נטלי שפריר מתמחה בייבוא יינות טבעיים ומסורתיים מיצרניות ויצרנים קטנים ומעולים ברחבי העולם (אוסטריה, גיאורגיה, איטליה ועוד). האתר של עסיס מצטיין בחוויית גלישה ורכישה נוחה, עם הסבר מפורט על כל היצרנים, היינות וגם על ההפתעות הצבעוניות שמסביב.


כמה? 90 ₪



 

עונות יין


לוח שנה עונות יין של היוצרת יעל נח

מה? לוח שנה לועזי-עברי, שמתאר את המחזור השנתי של הגפן ותהליכי עשיית יין לאורך השנה. זמין בתור לוח שולחני או לוח תלייה.


מי? היזמת של הפרויקט, שיוצא לאור לראשונה, היא המאיירת ואשת היין יעל נח. יעל הצליחה לגייס את המשאבים שנדרשו לפרויקט בקמפיין הדסטארט מוצלח, שהיו שותפות ושותפים בו תומכים רבים מענף היין, כולל אותנו כמובן.


כמה? 90 ₪

מחיר לחברות השזרה: 80 ש"ח בתשלום ישיר ליעל – שלחו הודעה כאן





 

טרואר על נייר


יצירת אומנות שעשויה ממיצוי פיגמנטים מהטבע של איילת שסטל

מה? יצירת אמנות שעשויה ממיצוי פיגמנטים של חומרים שלוקטו בטבע, מגיעה כהדפס על נייר פיין ארט במהדורה מוגבלת. היצירה היא ביטוי מקורי ומופשט של מקום מוחשי, כמו גם יין, שמלבד היותו טעים, אוצר בתוכו תכונות ייחודיות של אזור גידול מסוים (טרואר). ליין טוב יש sense of place, הוא מספר לנו סיפור על המקום שבו גדלו הענבים שבהמשך תססו והפכו ליין. היצירה Tree Goo עשויה מנבגים, כורכר וקליפות עץ בטרואר של קאמפ אודים במסגרת שיתוף פעולה עם סטודיו העיצוב Craft and Bloom.


מי? איילת שסטל היא אמנית צעירה, אשת יין וחברת שזרה. איילת מחפשת חומרים בטבע וגם בעיר, ומשתמשת בשיטות מסורתיות למיצוי הפיגמנטים שלהם.


כמה? 415 ₪



 

יומן יין – הרפתקה ישראלית


מדריך היקבים יומן יין

מה? ספר שראה אור לראשונה לפני שנה, ומשמש כמדריך לביקורים ביקבים ברחבי הארץ. הוא מכיל קרוב ל-200 יקבים ששמחים להציע חוויית אירוח, מקומות טעימים בסביבתם ועוד מידע על ענף היין המקומי.


מי? 4 אנשי יין ותיקים איחדו כוחות וניסיון: רוני ססלוב, גיא הרן, איתמר גור ודוד סילברמן. התוצאה היא ספר נוח, שימושי ונחוץ שגם אוהבות ואוהבי היין המתחילים יכולים להנות ממנו.


כמה? 96 ₪

מחיר הנחה עד סוף ספטמבר: 86 ₪ בהקלדת קוד קופון: Hashizra




 

חברה בשזרה


גיפטקארד חברה בשזרה

מה? בתשלום חד פעמי תוכלו להזמין חברה, אחות, קולגה או עובדת להיות חלק רשמי בשזרה. הקהילה שלנו מורכבת מחובבות יין ומנשים שעובדות בענף היין והקולינריה. החברות נהנות ממחירים מוזלים למפגשי השזרה (טעימות יין, סדנאות, סיורי אוכל ויין), תכנית קריירה ביין שכוללת ייעוץ חינמי עם מנטורית מהענף ועוד.

מעכשיו אפשר לרכוש את החברוּת בגיפטקארד לכל מי שאוהבת יין, רוצה לטעום יותר ולדעת יותר.


מי? אנחנו עסק חברתי שמקדם תרבות יין ופועל להגדלת הנוכחות הנשית בתחום.


כמה? 365 ₪




 

בייבי קוליו


תיק צידנית בייבי קוליו של המותג אמת

מה? חובבות היין והאופנה כבר בטח מכירות את התיק שהוא גם קוּלר. הדגם המקורי עוצב בגודל מושלם ל-3 בקבוקי יין, וגם גדול מספיק כדי לשמש תיק ללפטופ. לאחרונה יצא דגם חדש וקליל יותר שמותאם לשני בקבוקים. התיקים מיוצרים בארץ בתנאים הוגנים, הם באיכות מעולה ויכולים להשמר שנים.


מי? המותג EMET של אנת שלאין, מעצבת תיקים עם אהבה גדולה ליין וחברת שזרה. אנת עובדת עם שרשרת של ספקים מקומיים ונמנעת מפסולת מיותרת ומשימוש במוצרים מן החי. בשנה שעברה היא הכינה עבורנו מהדורה מיוחדת של קוּלרים ברקמת שזרה. בינתיים הם אזלו, אבל באתר תמצאו צבעים חדשים ויפים, והם מוצעים עכשיו בהנחה של 30 ₪ בהקלדת קוד הקופון HASHIZRA.


כמה? בייבי קוליו - 190 ₪ אחרי הנחה

קוליו (3 בקבוקים) – 420 ₪ אחרי הנחה




 

Riesling Unisex Hoodie


סווטשירט של המותר wine shiksa
בתמונה: טל דותן, צילום: דור שרון

מה? עוד באופנת היין: במחשבה אופטימית על החורף שבדרך, אפשר כבר לפנטז על ימים קרים ועל הסווטשרטים הנעימים שנתכרבל בתוכם. אם עוד מוקדם לכן לחשוב על החורף, קולקציית הקיץ זמינה גם.


מי? המותג Wine Shiksa מציע טישירטס עם סלוגנים מקוריים, כובעים ועוד הפתעות צבעוניות שחובבות וחובבי היין הגיקים ידעו להעריך. אורטל סבטלנה בקר היא האישה שמאחורי המותג והיא מצליחה להגיע עם המוצרים שלה גם למדינות נוספות, כמו גרמניה ואוסטריה (טוב, המותג עושה כבוד לזן הענבים האציל שלהם).


כמה? $45.00

הנחה של 15% עד סוף ספטמבר בהקלדת קוד קופון: HASHIZRA




 


השותפים הקבועים שלנו

העסקים הבאים מציעים הנחה לחברות השזרה הרשומות לאורך כל השנה



כוסות יין Starlight


כוסות יין קריסטל Starlight Stölzle

מה? מארז כוסות קריסטל זאת אולי המתנה המתבקשת ביותר לאוהבות היין, כי לכולם יש בהן שימוש, וכי למרות שבברים שכונתיים אין לכן בעיה לשתות בכוס הכי גנרית, כשפותחים בקבוק טוב בבית כדאי להנות ממנו בכלים נעימים. יש היום היצע נהדר ושווה לקנות מאחת החברות שמתמקצעות בכוסות. אנחנו יצרנו שיתוף פעולה עם אחת המובילות והבולטות בתחום, Stölzle האוסטרית. הדגם החביב עלי הוא סטארלייט, כוס איכותית ונעימה שמתאימה ליין אדום, לבן וכל מה שבאמצע.


מי? חברת סופרנובה, היבואנית של Stölzle בארץ, הוקמה על ידי אבי כלאכודה כבר בשנת 1991. עד הקורונה הם פנו רק לקהל המסעדות, ועם פרוץ המגיפה הצטרפה בתו שלי כלאכודה (גם חברת שזרה), והיום החברה מציעה גם משלוחים ישירים לקהל פרטי.


כמה? 319 ₪ אחרי הנחה

לחברות שזרה: הנחה של 20% כל השנה. לתקופת החגים ההנחה פתוחה לכולם בהקלדת הקוד: hashizra20



 


מקרר יין


כאן עברנו לאגף המתנות המושקעות במיוחד לא.נשים קרובים. חשוב לומר: אל תקנו לאנשים, קרובים ככל שיהיו, מקררי יין בלי ידיעתם. זאת תוספת גדולה לבית, יש שירצו להכניס מקרר יפה כי הוא גם סוג של רהיט, יש שישימו אותו בממ״ד ולא ישנה להם העיצוב כל עוד יהיה מספיק גדול וחזק.

מקרר יין של וינופו

מה? אם זה מקרר שמיועד לטווח ארוך מומלץ ללכת על מקררים עם מדחס שהם חזקים ואמידים יותר. למקררים קטנים וזמניים מקרר תרמואלקטרי גם יעשה את העבודה.


מי? כמו בכוסות היין, מומלץ לבחור ספק

שמתמחה בתחום ושאתן סומכות עליו. בעקבות ניסיון מוצלח, אנחנו יצרנו שיתוף פעולה עם אבישי פופוביץ׳ שמשווק את המקררים המצוינים של Vinopo. המחירים טובים ביחס לאיכות המעולה, ואבישי מייעץ במקצועיות רבה על הדגמים השונים.


כמה? המחירים נעים בין 840 ₪ ל- 9,900 ₪

לחברות שזרה: יש הנחה של 12% בהקלדת קוד קופון לצפייה בקוד לחצו



 

bottom of page