top of page

יין בקליק

מאת: רייצ'ל מונטיפיורי

 

המציאות שלנו השתנתה מאד בשנה האחרונה. לא רק התחלנו לשתות יותר יין על מנת להפיג את המתח מהסגרים והבידודים האין סופיים, גם נחשפנו לשפע. שפע של דרכים לרכוש יין DOOR TO DOOR, שפע של יינות כחול לבן וגידול משמעותי של יינות ייבוא. יינות משלל סגנונות ומאזורי יין חדשים ומרגשים שעד היום היו נחבים אל הקלעים. היבואנים קיבלו אינסטנטיב להביא לצרכן דברים שפעם אולי הם לא היו מעזים בטענה שזה לא היה נמכר, היום 'להעיז' נותן להם יתרון משמעותי.


חנויות היין והיצרנים הבינו שעל מנת לשרוד הם צריכים להמציא את עצמם מחדש. הם צריכים להעביר את חוויית הקנייה לאון-ליין. הם צריכים להיות מקוריים יותר מהמתחרה ומהירים יותר בזמני הגעת המשלוח על מנת שהלקוח יבחר לרכוש את בקבוק היין אצלם. וככה גם הלקוח קיבל כח והשפעה.


היבואן והיצרן הבינו שהם צריכים לייצר דרך שבה הלקוח ירגיש בנוח לגלול באתר האינטרנט, שהאתר צריך להיות אינטרקטיבי ומזמין. המידע צריך להיות מתומצת וברור. שלא נתחיל לדבר על התחרות במחיר. השאיפה לא רק להיות האתר הכי מקצועי אבל באותו זמן לא מרתיע, עם שפע אבל שיהיה מדוייק, עם המשלוח הכי מהיר אבל עם תנאים אולטימטיביים להובלת יין, הרצון לתת ללקוח את המחיר הכי טוב. כי הכל זמין בפניו בקליק. והצרכן לא יבחול באמצעים והוא ללא סנטימנטים, הוא יקנה באתר המציע את היין שהוא חושק אחריו בשקל אחד פחות מהמתחרה.



ומה לגבי הצרכנים? פתאום הצרכן לא רק רוצה לשתות, הוא רוצה גם לדעת מה הוא שותה. ארגז יין בהתאמה אישית עם דפי הסבר מפורטים להפליא? צצו כמו פטריות אחרי הגשם. או הקורונה במקרה הזה. וכמה שזה מבורך, . לראות שרוצים ללמוד ולהתחבר לסיפור שכל בקבוק מספר. לדעת שזה לא רק סטוץ חולף, הוא בוודאות יחזור לדייט שני. צרכן היין מחפש חוויה בנוסף בבקבוק, הוא רוצה להבין מה הוא שותה. הוא דורש ידע. הוא רוצה ללמוד מה מקור היין ואיך מבטאים את שם זן הענבים שובר השיניים. אולי זה כי בשנה הזאת התפנה לכולנו זמן, זמן יקר שלא היה בעבר.


אפילו טעימות היין סביב השולחן האובלי המאיים קיבלו פנים חדשות, בזום. זה פתח להמון אנשים נוספים את האופציה והיכולת לקחת חלק בעולם ה'נחשק' שלנו. אפילו לא צריך להתלבש יפה למאורע. יש גידול בסדנאות יין בזום, יש אין סוף של דרכים לרכוש ידע ולטעום. יין זה פתאום גם באמצע שבוע ולא רק בסופ"ש. יין זה פתאום לא רק לקנות את ה-3 ב-100 (לא שיש משהו רע בזה) זה לקנות יין חדש על מנת לטעום ולהתרגש, גם אם הוא מעט חורג מהתקציב.


כמה חנויות יין און-ליין מהעולם ששווה להעיף בהם מבט :

אתר יין המציע קונספט שרואים יותר ויותר, סוג של קבוצת רכישה, שעל ידי תמיכת 300,000 חובבי יין אדוקים המנויים לאתר, יש מימון המונים עבור ייננים מוכשרים ועצמאיים בתחילת דרכם. הצרכן רוכש את היין ישירות מהיינן במחיר המשתלם ביותר, נחשף למגוון גדול של יצרנים חדשים שלא מוצעים באף אתר יין מתחרה ובכך גם תומך ביכולתם של הייננים להמשיך לעסוק בייצור יין.


ב- Primal Wine תמצאו כמה מהיינות הטבעיים הטובים ביותר שיש מהעולם. אתר מאד מזמין בנראות ומרענן בחלוקה לקטגוריות. לדוגמא תחת VALUES תוכלו למצוא חלוקה לפי יינות: Natural Wine, Biodynamic Wine, Organic Wine, Vegan Wine, Low-sulfites Wine.

בנוסף האתר מציע המון אינפורמציה כתובה על יינות טבעיים, על יצרנים, על מה זה בכלל יין טבעי ולמה בכלל כדאי לכולנו לשתות יותר ממנו.


אתר יין שמנוהל ע"י Masters of wine ו-Master Sommeliers אשר בוחרים את המגוון המוצע באתר, מחפשים יצרנים קטנים ומרגשים ובזכות הידע הרב שלהם והקשרים הרבים, הם מצליחים להציע יין שלא נמכר באתרים אחרים עם הבטחה שהם טעמו כל יין שמוצע למכירה ונתנו רשמים מקצועיים על כל יין, מה שנותן לצרכן תחושת ביטחון. האתר מתהדר בסלוגנים כמו:

"We stake our reputation on every bottle we select. "


אחרונה חביבה, "הלן " שהיא אשת יין וקולינריה מארה"ב השיקה את האתר בשיתוף עם ג'ון וויני בשנת 2015. בחנות התמקדו ביינות טבעיים ואורגניים, יצרנים קטנים עם מינימום התערבות חיצונית בייצור. החנות מציעה מהדורות מוגבלות וחוויית קנייה כיפית 'צבעונית', משמחת ובגובה העניים.


אז הצרכן בהחלט הרוויח בענק מהשנה הזאת לפחות במשהו. שפע, ידע, תחרות ותמורה. היצרן, היבואן או בעל החנות גם הרוויח, אך יחד עם זאת נפתחו בפניו אין סוף אתגרים וצורך לצמוח ולהמציא את עצמו מחדש בכל כך הרבה אופנים. אפשר לומר שה'משחק' עלה שלב.


תמונה של רייצ'ל מונטיפיורי.


 

רייצ'ל מונטיפיורי - אשת שיווק.

לחשבון האינסטגרם של רייצ׳ל - לחצו כאן.

bottom of page